30.6.13

İnsanca

Deviremedik gibi mi geldi size? Yanılıyorsunuz tatlışlar, biz o işi tek gözümüz kapalı hallederiz.
Ne olduğunu merak mı ediyorsunuz?
Ölenler, yaralananlar. Hiçbirinden haberiniz yok değil mi? Vah vah, yazık. Kozanızdan çıkamadınız zahmet edip de zaar?
Ethem Sarısülük var mesela. Abdullah Cömert var, Mehmet Ayvalıtaş var; öldürüldüler. Polis denen paralı askerler tarafından, devlet eliyle.
Dün yine Lice'de çatışma vardı işte, Medeni Yıldırım da orada öldü. Lice neresi mi? Diyarbakır'ın bir ilçesi. Hani 14 yaşında bir kız öldürülmüştü birkaç sene önce; havan topu mermisiyle. Hatırlamadın değil mi? Şaşırmamaya devam ediyorum.
Şimdi ben insanım mesela, aslında mikroskopta incelendiği takdirde sen de insansın. Hiç sevgi görmedin, hiç hoşgörüyle davranılmadın. Annen elini yanağına koyup hiç demedi 'yavrum benim' diye. Çünkü bir kere dese, o an yüreğin çalışmaya başlıyor; insanlığın start alıyor. Sen ondan sonra insanlar ölürken sessiz kalamıyorsun mesela. İnsanları sevmekten alamıyorsun kendini. Görüşle, ırkla, cinsiyetle işin kalmıyor insanları çok sevince, biliyor musun? Kendine bir üst metin oluşturmaya çalışmıyorsun o saatten sonra. Yani 'ben Türk'üm, ben safkanım' gibi markalardan ziyade, insan oluşunu koyuyorsun isminin önüne.
Kızın biri yerde otururken, polis gelip maskesini, gözlüğünü alıyor; biraz da hırpalıyor kızı. Kız diyor ki:
"Sen şehit olsaydın, ben ağlardım!"
Nutkun tutuluyor. Yani yanlış anlama, senin nutkun tutulmaz tabi, benimki tutuluyor.
Biraz da okumak gerekiyor. Bakmak değil ama, okumak. Kusura bakma faşocum, biliyorum zor şeyler bunlar. Bir kere, vakit ayırmak söz konusu.
Peki, nasıl hissediyorsun kendini? Sırf fikirlerimizden, menşeimizden ötürü ayrı gayrı edildiğimizde; biz sadece slogan atarken üzerimize çullanan polisleri ve eli sopalı adamları gördüğünde? Hicap yok değil mi? Hâlâ şaşırmıyorum.
Söyleyeceklerimiz bitmedi. Dahasını da dinleyeceksiniz. Siz.

Sevgiler,

Bunlar

Ece'13

4 yorum:

  1. Yanıtlar
    1. okunabilen bir şey değil o. yazılabiliyor sadece.

      Sil
  2. Söz uçup yazı kalıyorsa demek ki. Kalmasaymış da.

    YanıtlaSil